
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Η μεγάλη πρόκληση για την ενότητα Ι είναι να δημιουργηθεί ένα παράδειγμα πράσινης αστικής ανάπτυξης που να συμπαρασύρει το τρόπο προγραμματισμού και δόμησης των υπόλοιπων πολεοδομικών ενοτήτων της πόλης. Επιπλέον ως μια ενότητα που περιβάλλεται από δίκτυα βιώσιμης κινητικότητας - με εγγύτητα τόσο στο προτεινόμενο νέο Διοικητικό και Οικονομικό κέντρο (ΒΔ), το περιφερειακό αθλητικό κέντρο (Βόρεια), το ερευνητικό campus του ΠΘ (Δυτικά), το τουριστικό άξονα της γραμμής του Τελεφερίκ (Ανατολικά) και το νέο επιβατικό σταθμό της πόλης (Νότια) -, η περιοχή στα πλαίσια της συνολικότερης ανάπτυξης, μπορεί να εξελιχτεί σε ένα μεγάλο επιχειρηματικό κέντρο μικτών χρήσεων.
Το συμφέρον της πόλης είναι να αυξήσει στο μέγιστο δυνατό τη πυκνότητα και η καθ. ύψος δόμηση, προς όφελος των ελεύθερων χώρων, (όπως συστήνεται διεθνώς για τις περιοχές των σταθμών) για να επωφεληθεί την εξαφάνιση των αυτοκινήτων. Κανένα σημείο της ενότητας αυτής, όπως και ολόκληρης της πόλης στη πρόταση μας, δεν απέχει περισσότερο από 5΄ διαδρομή με τα πόδια, στο πλησιέστερο σταθμό μετεπιβίβασης.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η ενότητα Ι σηματοδοτείτε από το σιδηροδρομικό πέταλο που στη πρότασή μας μεταλλάσσεται σε γραμμή τραμ (S) και αναπτύσσεται με τουριστικές χρήσεις που ακολουθούν τον άξονα του πέταλου, με πύκνωση δόμησης στις θέσεις των σταθμών. Κεντρικά ένας εμπορικός άξονας, 10΄ με τα πόδια, συνδέει τον κεντρικό επιβατικό σταθμό με το νέο Διοικητικό κέντρο.
Η υλοποίηση απαιτεί ενοποίηση οικοδομικών τετραγώνων και αύξηση συντελεστών, Εταιρεία Ειδικού Σκοπού, ΣΔΙΤ, εισφορά σε γη των ιδιοκτησιών που βρίσκονται στους στρατηγικούς άξονες (με ανταπόδοση αντιπαροχή ή μετοχικό κεφάλαιο), εναλλακτικά απαλλοτρίωση, συμμετοχικό σχεδιασμό με τους κατοίκους για την συνειδητοποίηση των ωφελειών στη μετάβασή τους σε μια πράσινη γειτονιά, μέτρα για την αντιμετώπιση του εκτοπισμού, προσδιορισμό του δημόσιου συμφέροντος και αντιστοίχησή του σε % της υπεραξίας.