Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Αν και η μετατροπή της οδού 2ας Νοεμβρίου σε ένα πράσινο άξονα προσκρούει στις μεγάλες νέες οικοδομές που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια στα όρια του δρόμου, η πρόκληση της ενοποίησης των δύο πολεοδομικών συγκροτημάτων αξίζει μιας νέας διερεύνησης με μακροχρόνια προοπτική και με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση της περιοχής, την δημιουργία μιας εναλλακτικής αλυσίδας εφοδιασμού που θα απομακρύνει τα φορτηγά από τον άξονα εμπορείου και μια νέα πράσινη αρχιτεκτονική που θα βελτιώσει και θα θωρακίσει τη περιοχή στις κλιματικές αλλαγές.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Στη πρότασή μας ο πράσινος άξονας οριοθετείται από την επέκταση της οδού Ερμού ή και της Αλεξάνδρας από Βορά και της επέκτασης του άξονα του σημερινού σταθμού τραίνων νότια της 2ας Νοεμβρίου.
Η μετατροπή αυτού του άξονα σε ανοιχτούς χώρους μπορεί να γίνει μόνο με πολιτική απόφαση αύξησης των συντελεστών δόμησης στη περιοχή, με τη προϋπόθεση ενοποίηση τετραγώνων στα όρια της πρότασης και την καθ. ύψος επέκταση των νέων κτηρίων. Οι μεγάλοι ελεύθεροι χώροι που εξοικονομούνται με αυτό το τρόπο, η ενοποίηση των ακάλυπτων χώρων κλπ. θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά ανοιχτό και δημόσιο χαρακτήρα. Η υπεραξία δικαιολογείται και πρέπει να συνοδεύεται από υποχρέωση για πράσινη αρχιτεκτονική, έργα διαχείρισης των νερών της βροχής, στα πλαίσια του συνολικού πλαισίου για την ανθεκτικότητα της πόλης στις κλιματικές αλλαγές και έργα συλλογικής υιοθέτησης συστημάτων καθαρής ενέργειας, ανακύκλωσης και άλλες καινοτομίες που παρουσιάζονται σε αυτή τη πρόταση.
Οι μεγάλες νέες οικοδομές που χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια, δεν είναι κατ ανάγκη πρόβλημα, αν ενταχθούν ως γραμμικές νησίδες σε ένα ευρύτερο νέο σχεδιασμό. Άλλωστε η διαμπερότητα των πολεοδομικών αξόνων δεν συνιστάτε στο πολεοδομικό σχεδιασμό, όταν πρόκειται για άξονες εμπορικής χρήσης.