
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Η πρόκληση για το συγκεκριμένο επίκεντρο είναι να αποφορτίσει τον ανατολικό τομέα της πόλης από τη μακροχρόνια στάθμευση Ι.Χ. αυτοκινήτων και να ενθαρρύνει εναλλακτική χρήση των μέσων κινητικότητας στη πόλη έως την απόλυτη εγκατάλειψη του αυτοκινήτου ως επιλογή και ανάγκη μετακίνησης. Αυτή η διεθνής τάση προσαρμογής των πόλεων, επιβάλλεται από τις κλιματικές αλλαγές και γίνεται σταδιακά ξεκινώντας από τον σχεδιασμό των δημόσιων μέσων διαμετακόμισης, του χαρακτήρα των οδών και άλλες καινοτόμες επιλογές που δείχνουμε στο πρότυπο σχεδιασμό του Eco City.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Στη πρότασή μας το επίκεντρο E συνδέεται απευθείας με πέντε κάθετες διαδρομές τραμ και διαπερνάται από το προαστιακό τραμ. Η ενότητα προσφέρει χώρους στάθμευσης στη πόλη και κίνητρα για την επιλογή της ως φιλοσοφία κινητικότητας. Αντίστοιχα σε ορισμένες παγκόσμιες πόλεις σήμερα η χρήση μιας τέτοιας επιλογής είναι υποχρεωτική για τα συμβατικού καυσίμου οχήματα, μαζί με καινοτομίες στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη συγκράτηση των φορτηγών εκτός των περιοχών κατοικίας. Η αυξημένη για τους παραπάνω λόγους κινητικότητα σε αυτή τη περιοχή ευνοεί την ανάπτυξη αγορών, βιοτεχνιών και εργαστηρίων μεταποίησης και άλλων υποστηρίξεων σε είδη καθημερινότητας.
Η ανάπτυξης αυτού του επίκεντρου συνδέεται με την δυνατότητα απελευθέρωσης δημόσιου χώρου από σταθμευμένα IX που απαιτείται για την υλοποίηση των αντιπλημμυρικών καναλιών, την υλοποίηση των γραμμών τραμ, την απελευθέρωση γενικά της πόλης από τα αυτοκίνητα και τις συνέπειες στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Με τον ολιστικό σχεδιασμό ανθεκτικότητας γίνεται κατανοητή η αλληλεπίδραση μεταξύ των ενοτήτων, καθώς χωρίς αυτή την ενότητα και άλλες επιλογές πρακτικά είναι αδύνατο το σύστημα κινητικότητας που προτείνουμε.