Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Η μεγάλη πρόκληση εδώ είναι να αξιοποιηθούν οι κίνδυνοι της κλιματικής αλλαγής για την οικονομική ευημερία όλης της πόλης. Και αυτό για να συμβεί, ο Βόλος πρέπει να αποκτήσει ένα ισχυρό πολεοδομικό τοπόσημο που θα μετατρέψει τη πόλη σε ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο εξελιγμένο τεχνολογικά τόπο. Τα διεθνή παραδείγματα είναι πολλά: Κοπεγχάγη, Αμβούργο, Τορόντο, Αμβέρσα κλπ. Μικρές και μεγάλες πόλεις σε όλο το κόσμο προσπαθούν να αξιοποιήσουν τέτοιες περιπτώσεις για να αναδειχτούν οι πόλεις τους σε παγκόσμια κέντρα και να έλξουν διεθνείς επιχειρήσεις και τουρισμό. Για να βελτιώσουν την οικονομία και το επίπεδο ζωής. Και σχεδόν παντού το πετυχαίνουν!
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η νησίδα τεχνολογίας ακολουθεί από νότο τα σημερινά όρια του ΓΠΣ και μπορεί να έχει διάφορες μορφές ανάλογα με τη διευθέτηση της λιμενολεκάνης του νέου λιμένα. Ακολουθεί ως προς τις στάθμες την νέα παραλία (Ενότητα J) και συνδέεται με αυτή μέσω του πρώτου προβλήτα στο ύψος του επιβατικού σταθμού. Προς τα δυτικά συνδέεται με γέφυρα πάνω από το χείμαρρο Ξηριά (Ενότητα Α) με το νέο λιμάνι. Εξωτερικά προορίζεται για τη παραβολή κρουαζιερόπλοιων ενώ από τη μέσα πλευρά θαλαμηγών. Στη κορυφή της επισημαίνεται με πύργο (Ανατολικά). Τα φαινόμενα του εκτοπισμού μπορούν να αποφευχθούν μόνο με δεσμεύσεις από τα πρώτα στάδια προγραμματισμού γιατί οι υπεραξίες που δημιουργούνται είναι πολύ μεγάλες. Αντίστοιχη είναι η συμβολή αυτών των αξιών στην υλοποίηση του καναλιού και για αυτό το λόγο και ο ΟΛΒ πρέπει να συμμετέχει στο φορέα υλοποίησης. Χωρίς το λιμενικό κανάλι δεν υφίσταται νησίδα και χωρείς νησίδα δεν υφίσταται αγορά ακινήτων και επενδυτές για το κανάλι! Στην επένδυση συνυπολογίζεται η αξία του νέου λιμένα, το κόστος του οποίου είναι σημαντικά λιγότερο από μια συμβατική κατασκευή στη θάλασσα, εάν υλοποιηθεί πριν τη κατάκλιση του χώρου από νερά (Βλ. Β1.2 το νέο λιμάνι). Συστήνεται πυκνή δόμηση, ελεύθεροι χώροι πάνω από το 50%, καινοτόμες τεχνολογίες σε επίπεδο γειτονιάς και διεθνείς αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για τη φυσιογνωμία του χώρου.